het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

het aftellen is begonnen!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

07 Juni 2013 | Nederland, Zutphen

Er is een boel gebeurd sinds mijn vorige stukje. Vrijdagavond 19 april hebben Steinie en ik tijdens het grote Gelrefeest een verloting gehouden. Veel winkeliers en vrienden hebben mooie prijzen gedoneerd, en de hoofdprijs, een Playstation 3, werd door onze directeur beschikbaar gesteld. Het was een zeer gezellige avond, waar we bijna €1000,- bijeen gescharreld hebben! De hilariteit bij het ophalen van de prijzen was soms groot: artsen die met een borduurpakket naar huis gingen, of met breinaalden…

Van vrienden, bekenden en onbekenden hebben we donaties binnen gekregen, en ook de collectebussen die her en der in het ziekenhuis verspreid zijn, hebben hun dienst bewezen.

In de tussentijd ben ik uiteraard druk geweest met het verzamelen van allerlei spullen die ik mee wil nemen, en ik moet zeggen, dat logeerbed begint voller en voller te worden.

Ook heb ik nog ff flink in de stress gezeten mbt mijn visum. Ik ben op tijd naar het visumburo gegaan, zodat ik mijn visum ruim op tijd terug zou krijgen. Kan ik 3 dagen later mijn visum al weer ophalen, bekijk ik hem goed, blijkt de datum niet goed te zijn: geldig van 29 april, tot en met 29 juli, terwijl ik tot en met augustus in Oeganda ben!!!

Na een aantal keer heen en weer gemail met het visumburo bleek dat het een inreisvisum is. Ik mag dus tussen die periode het land in reizen, en op het moment dat ik de douane door ga, dan gaat een periode van 3 maanden in. Ik hoop het maar!!!

Ook had ik een aanvraag ingediend bij de Stichting Zutphense H.A.N.D. Dit is een kringloopwinkel die van de opbrengsten projecten ondersteunt. Ik hoopte op een bijdrage, maar de criteria waren behoorlijk streng.
Ik werd vanavond gebeld door iemand van het bestuur van de stichting. Hij had een vervelende mededeling vertelde hij. Tja, dacht ik dat vreesde ik al, jammer maar helaas… Ja, zegt die man, het is voor ons altijd erg vervelend om ons banksaldo te zien verminderen… We hebben vandaag €2500,- naar je overgemaakt voor de opbouw van de operatiekamer!

Je snapt natuurlijk wel dat ik heb zitten stuiteren op de bank!!!

Na afgelopen weekeind het voorweekeind van het FNV Bondgenotenzomerkamp gehad te hebben, wat een heel vreemde gewaarwording voor me was, omdat ik er dit jaar niet bij zal zijn, en komen weekeind nog het kamp van WSV Warnsveld voor de boeg te hebben, ben ik nu wel begonnen met het aftellen…

Maandag 24 juni is het dan zo ver. Om 11 uur vertrekken we met de KLM naar Entebbe.

  • 07 Juni 2013 - 13:10

    Kirsten:

    Hoi!

    Wat super leuk om te lezen dat jullie die 2500 euro van H.A.N.D binnen hebben! Erg benieuwd wat jullie er allemaal van gaan doen. Succes met de laatste voorbereidingen.

    Groetjes, Kirsten

  • 15 Juni 2013 - 09:32

    Riet:

    Hoi,

    Lekker om zoveel geld te hebben gekregen, daar kan veel mee worden gedaan.
    Succes met de laatste lootjes!

    Liefs Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 40130

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: