leuk weer een blog bijhouden! - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu leuk weer een blog bijhouden! - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

leuk weer een blog bijhouden!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Maart 2013 | Nederland, Zutphen

Tjonge wat is het leuk om weer een blog te gaan starten voor een verre reis! Nu gaat de reist naar Afrika, naar Oeganda, om precies te zijn.

Door middel van deze pagina wil ik jullie deelgenoot maken van de belevenissen van mij, en mijn collega Steinie de Vries.

Ergens in februari 2012 zag ik een bericht op intranet verschijnen over een minisymposium over samenwerken met ziekenhuizen in Oeganda. Dit trok mij enorm aan, en ben dan ook naar de bijeenkomst geweest. Daar heb ik met veel plezier naar de verhalen van dr Robbert Schreve en dr Rob de Vos geluisterd.

Mijn vader is ooit voor zijn werk met operation Eardrop naar Kenia geweest, en sindsdien wist ik al dat ik ook ooit in Afrika in een ziekenhuis oid wilde werken. Ik wilde die kans grijpen door mijn afstudeerstage in Afrika te gaan doen, maar zoals jullie in mn andere reisverslag kunnen lezen, werd dat India.

Ik heb na het minisymposium me aangemeld om verder te denken in de mogelijkheden voor uitzending/uitwisseling, en heb me ook aangemeld dat ik graag naar Oeganda toe zou gaan.

De eerste keer dat er mensen vanuit het ziekenhuis heen zouden gaan, kon ik niet mee. Mijn broer, Rinze, zou namelijk in die periode gaan trouwen, en dat wilde ik natuurlijk niet missen.

Toen kwam er een mailtje met de vraag of ik mijn CV op wilde sturen, en of ik beschikbaar was in de periode juni-augustus. Na overleg met Anita, mijn afdelingshoofd, die net terug was uit Oeganda, heb ik me aangemeld voor deze periode. Tot mijn grote verbazing en plezier kreeg ik na een flinke tijd wachten te horen dat ik zou mogen gaan!

En dan begint het allemaal: sponsoracties bedenken en in gang zetten, visum en vaccinaties regelen, en natuurlijk het Ticket. Deze is al geboekt!!!

De eerste sponsoractie komt er al snel aan: 7 april organiseren Steinie en ik een Djembé workshop in Warnsveld. Meer info en aanmelden kan bij mij!!!



  • 22 Maart 2013 - 07:42

    Nel V. Oostrum:


    Hoi Renee,


    Heel veel succes met de voorbreiding voor deze reis.

    Hartelijke Gr.Nel

  • 22 Maart 2013 - 16:09

    Riet:

    Hoi,
    eindelijk het het dan weer zover dat je een leuke verre reis gaat maken. Nog even hard werken om zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen en dan weer een groot avontuur tegemoet. Uiteraard blijven we je met veel plezier volgen. Veel succes

    Liefs, Riet

  • 23 Maart 2013 - 12:20

    Rob:

    Waarschuwing aan iedereen dit dit leest: opgepast, dit gaat jullie (en mij) geld kosten! Er komt vast en zeker een mededeling dat we mogen dokken. Nou ja, zo'n reisverslag is wel wat waard, toch?

  • 24 Maart 2013 - 19:37

    Marike:

    He Renee,

    Tof hoor om deze reis te mogen maken. Ik gun het je van harte.

    Groeten uit Tilburg,

    Marike

  • 01 April 2013 - 10:34

    Cindy:

    Echt ontzettend goed van je!
    Kan niet wachten om al je verslagen te gaan lezen.

    Cindy

  • 01 April 2013 - 16:20

    Loes:

    Succes!! Ga je blog volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 839
Totaal aantal bezoekers 40169

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: