En het onderwerp is:... - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu En het onderwerp is:... - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

En het onderwerp is:...

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 November 2006 | Nederland, Warnsveld

Tjonge jonge. Dat had nog heel wat voeten in de aarde. Jos van Veen, de buitenlandcoördinator is in de vakantie ziek geworden. Hij zou zijn taken zo wie zo overdragen aan een ander, René van der Woning, maar dat is dus niet helemaal goed gebeurd. Jos heeft altijd gezegd dat school voor een lijst met onderwerpen zou zorgen, maar René wist negens van. Hij zou met Jos contact gehad hebben hierover, maar ook Jos zou deze informatie niet hebben.
Tja jullie kennen me, ik in de stress, want die datum van vertrek komt dichterbij, de start van mijn stage komt nog dichterbij, en ik moet dat onderzoeksplan (in het engels) af hebben voor vertrek, want als dat niet goed is, dan mag ik eigenlijk niet vertrekken.

Uiteindelijk kreeg ik een snuggere ingeving, en heb ik contact opgenomen met Joke van Roekel. Zij is het contactpersoon van het bureau dat onze stage in India regelt. Ze was erg begripvol aan de telefoon, en zij zou contact met India opnemen, om tot een lijstje met onderwerpen te komen.
Na een paar dagen kreeg ik een mailtje met een aantal onderwerpen, en de mededeling dat deze onderwerpen al voor de vakantie bij Jos bekend waren. Dit was dus een dubbel mailtje voor me: ik was blij met de onderwerpen, maar niet met de mededeling dat dit al voor de vakantie bekent was.

Een van de onderwerpen die op dat lijstje stonden was diabetes. Nu heb ik op mijn vorige stage al ervaring opgedaan over dit onderwerp, en dus leek het mij wel leuk om hier meer informatie uit te halen. Ik dacht namelijk dat het een westerse ziekte is, en dat het in India niet zoveel voorkomt, maar daar bleek ik me dus behoorlijk in te vergissen. Rond de 33 miljoen inwoners weten dat ze diabetes hebben, en dan zijn er nog zeer veel mensen die dat (nog) niet weten.

Deze informatie en andere die ik al heb gelezen heeft ervoor gezorgd dat ik de volgende onderzoeksvraag heb geformuleerd: hoe is de informatie over diabetes in India. Dit wil ik gaan doen door het beantwoorden van de volgende deelvragen: welke informatie krijgen de nieuwe diabetes patiënten, en wat vinden deze patiënten van deze informatie, en wat vinden de mensen die de informatie moeten geven, de artsen verpleegkundige ed, van deze informatie.

Ik ben nu druk bezig met mijn onderzoeksopzet. Ik heb afgelopen week een gesprek gehad met 2 studenten die een aantal jaar geleden naar India geweest zijn, en dit heeft ervoor gezorgd dat ik nog meer zin in deze stage aan het krijgen ben. Ook krijg ik steeds meer lol in het schrijven in het engels.

  • 05 November 2006 - 16:55

    Cindy:

    Nou wat een gedoe nog die laatste maanden... Het komt zeker dichterbij! Februari he..

    Heel veel succes met alle dingetjes deze laatste maanden nog. Ik blijf weer op de hoogte door je site!

    Kusje, Cindy

  • 05 November 2006 - 17:21

    Joalycke:

    het komt al aardig dichterbij hé het vertrek!! Diabetes, leuk onderwerp. Mocht je nog info nodig hebben, heb boeken zat staan aangezien ik o.a. in een diabetes poli stage loop ;) Succes verder met voorbereiden!

  • 05 November 2006 - 20:23

    John D.:

    René, typisch weer wat voor jou om voor zo iets wat zo voorspelbaar is in de stress te schieten. Of had je de verwachting dat zo iets fundamenteels als een onderzoeksvraag bij zo'n opleiding van zelf goed zou gaan? Nee toch?

    Leuk onderwerp, maar toch even mijn eerste gedachte: maak je het je zelf niet erg moeilijk door heel India als onderzoeksterrein te nemen? Zou het niet zinvol zijn een iets overzichtelijker gebied te nemen? Ik denk bijv. aan de provincie, deelstaat, stad waar je zit. Ik kan me nl. voorstellen dat de voorlichting in de grote steden echt anders verloopt dan op het platte land. (voor de goede orde: suggesties kan je natuurlijk altijd naast je neer leggen).
    Krijgen we je definitieve onderzoeksvraag ook te zien op je site? Lijkt me leuk.

    groet, ook van Irene.

  • 06 November 2006 - 14:49

    Renée:

    hoi,
    uiteraard zal ik mijn definitieve onderzoeksvraag ook op de site zetten, en John dank voor de tip, India is inderdaad erg groot...;)ik heb woensdag een gesprek op school, en dan zal ik ook vragen hoe zij hierover denken.

    xxx Renée

  • 06 November 2006 - 19:36

    Inge:

    Als je je onderzoek nog op Engels wilt laten checken...een vriendin van me is docent Engels dus als het nodig is...let me know!

  • 06 November 2006 - 22:10

    Berteke:

    Fun, weer een stapje verder. Een goed onderwerp en bovendien is voorlichting in alle culturen belangrijk. Succes, Berteke

  • 07 November 2006 - 15:26

    Rianne:

    Hoi Renée,

    Alles goed? Ik zie dat je druk bezig bent ;)

    Ik spreek je vast nog wel eens voordat je weggaat. Bovendien krijg je nog een keer een mail van me betreffende het Zomerkamp. Mocht het je te lang duren, dan mag je me natuurlijk altijd mailen ;) En zoals ik al zei afgelopen weekend. Het aanbod voor het kernteamweekend is er. Denk er nog eens over na en laat het me maar weten.

    Liefs, Rianne (K)

  • 07 November 2006 - 19:10

    Lisanne:

    En ik ben zo maar eens niet de eerste die een berichtje achterlaat.. ;)Heel veel succces met je onderzoeksopzet in het engels.. en daarna natuurlijk met de rest wat komen gaat!

    Liefs Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Warnsveld

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 40140

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: