Vertraging en andere problemen - Reisverslag uit Bombay, India van Renée Krabben - WaarBenJij.nu Vertraging en andere problemen - Reisverslag uit Bombay, India van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

Vertraging en andere problemen

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

27 Mei 2007 | India, Bombay

Leuk he, reizen… nou daar dachten wij de afgelopen paar dagen wel ff anders over. Onze reis met de auto ging prima. De Taj Mahal is echt een geweldig ding. Die moet je gezien hebben, hij is eigenlijk niet te omschrijven. Nadat we de Taj Mahal bij zonsopgang gezien hadden, was het ’s avonds weer zover. We moesten met de trein. De trein was mooi op tijd vertrokken, maar helaas is hij met dikke vertraging Varanassi aangekomen. Varanassi is een heilige plek aan de Ganges. Uiteindelijk hadden we hier ongeveer 4 uur vertraging… na 2 dagen Varanassi gingen we ’s avonds weer door met de trein. Ook deze trein vertrok mooi op tijd, en om 2 uur ’s nachts reden we nog steeds op schema. Alleen de volgende ochtend toen we wakker werden niet meer… aardige mensen die engels spraken konden ons vertellen dat we om ongeveer 10 uur in Delhi aan zouden komen. Aangezien onze vlucht naar Goa, waar we de laatste paar dagen zouden doorbrengen om 12.15 zou vertrekken, begonnen wij het een beetje benauwd te krijgen… deze benauwdheid werd erger toen het 10 uur was, en het station nog steeds niet in zicht was. Uiteindelijk reden we om 11 uur het station binnen. Op het perron werden we opgevangen door onze chauffeur. Hij vroeg of we eerst nog naar het hotel wilden, of rechtstreeks naar het vliegveld. We vroegen hem hoelang het rijden was naar het vliegveld en zijn antwoord was een uur. Wij meteen in de stress, want dan zouden we ons vliegtuig missen. Hij dacht dat onze vlucht later zou gaan, en heeft toen heel erg zijn best gedaan om zo snel mogelijk naar het vliegveld te komen. Hij heeft het in 3 kwartier gereden, en om iets voor 12 uur stormden wij het vliegveld binnen. Snel door alle security checks, en toen naar de gate gesjeesd. Daar konden we op adem komen, want het vliegtuig had een vertraging van ongeveer 30 minuten… deze vertraging liep echter op tot uiteindelijk bijna 6 uur!!! Daar ging onze eerste middag aan het strand! In plaats van om 14 uur aan te komen, vertrokken we pas om 18 uur!. We hebben in Goa een paar heerlijke dagen gehad, en ik vond het dan ook jammer dat we daar weg moesten. We hebben niet aan het stand kunnen liggen, omdat er vrijwel geen blanken/westerlingen waren. Alleen maar Indiase mannen die vakantie hadden.
Hun vakantie hield voornamelijk in om met zn allen te drinken en westerse meiden in bikini bekijken, en als het ff kan ook nog fotograferen. Dit vonden wij natuurlijk niet prettig! Ook aan het zwembad van het hotel werden we bekeken, maar hier voelden we ons toch een stuk prettiger!

Ik zou in Goa gaan duiken. Zag ik helemaal zitten. Ik heb vorige week nog met de duikschool gebeld voor informatie, kom ik de winkel in, zijn ze gesloten, al 2 weken! Daar zakte me de broek dus vanaf! Hebben ze me toch vorige week ook al door de telefoon kunnen vertellen? Had ik me niet al die tijd kunnen verheugen.
We zijn toen maar dolfijnen gaan spotten. Was erg leuk, en we hebben ook daadwerkelijk dolfijnen gezien, maar ook hier ging het mis. De boor ging midden op ze stuk, en we moesten door een andere boor de haven in gesleept worden. Horen we een harde knal, breekt het paaltje met de sleepkabel eraan af. Konden ze een ander bevestigingspunt vinden. Uiteindelijk waren we een uur langer op zee dan de bedoeling was.

Om 04.30 in de ochtend stond onze transfer naar het vliegveld klaar. Onze vlucht vertok om 07.00 dus waren we er ruim op tijd. Wij onze spullen op de band, ik nog ff in spanning om het gewicht van mn koffer, deze zou veel te zwaar zijn dacht ik, maar hij bleek 23.6 kg, en ik mag max. 23 kg. netjes toch?
De vrouw die ons in moest checken bleef maar naar de computer staren, en toen voelde ik nattigheid. We werden op de stand-by list gezet, omdat we de tickets niet confirmed zouden hebben. Ik heel erg boos geworden, want ik heb vorige week British Airways gebeld, en zei hadden mij verteld dat de vlucht met Indian Air door hen bevestigd zou worden. Dit hadden ze dus niet gedaan!!! Gelukkig bleek er nog een plekkie voor ons in het vliegtuig. Anders hadden we pas om 14.30 uur naar Mumbai kunnen vliegen, en waren we pas op maandag op zijn vroegst in Amsterdam geweest. Ik ben zelfs ge-upgrade! Helaas was het maar een vlucht van een uur, maar ik kan nu ook zeggen dat ik business class gevlogen heb… het was gelukkig een voorspoedige vlucht, maar ik zat wel te beven toen ik in het vliegtuig zat. Ik zag het namelijk helemaal gebeuren dat we toch niet op de vlucht mee konden, en dat we dan de vlucht van Mumbai naar Londen, en daardoor die van Londen naar Amsterdam ook zouden missen! Wat ik niet begrijp is de kwaliteit van de security checks. Ik had een schaartje bij me, zat in mn verbanddoos, deze halen ze eruit, bekijken hem, en geven hem dan terug!!! Mag ik gewoon in mijn handbagage meenemen! Van de week, toen we naar Goa vlogen kwam ik erachter dat ik scheermesjes in mijn handbagage had zitten, hier kwam ik echter pas in Goa achter, hebben ze er dus ook niet uitgevist… misschien heb ik gewoon een te lief gezichtje…

Dit stukje schrijf ik op het vliegveld in Mumbai. Ik heb ontdekt dat ze hier draadloos internet hebben, en ze hebben een soort ligstoelen, dus ik lig heel comfortabel te tikken. Ik weet namelijk dat we zijn ingecheckt voor de vluchten naar Londen en naar Amsterdam, dat de bagage meteen naar Amsterdam gaat, en dat wij raamplaatsen bij de nooduitgang hebben. Wat ons betreft gaat er nu niets meer mis!!!

  • 27 Mei 2007 - 08:52

    Riet:

    Tot straks op schiphol.

  • 27 Mei 2007 - 10:02

    Tanja:

    Het was net of we een beetje 'mee op reis' konden door deze site! Ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad, en dat je nu weer veilig in dit regenachtige landje bent!

  • 27 Mei 2007 - 10:26

    Annuska:

    Wat een geweldig avontuur die reis van jullie!.tot woensdag.

  • 27 Mei 2007 - 10:29

    Mark En Jannet:

    Hoi Renée,
    We hebben genoten van je geweldige reisverslag, het was er goed te volgen en een duidelijke beeld wat er allemaal heeft afgespeeld

  • 27 Mei 2007 - 10:59

    Lisanne:

    Heej Renee!

    Wat een geweldige verhalen weer! Heb je vorige ook meteen gelezen. Volgens mij hebben jullie een geweldige reis gehad de afgelopen twee weken. En de terugreis zal verder ook wel goed zijn gegaan toch?!?!

    Nou, ik spreek je vast wel weer een keer!

    Liefs Lisanne

  • 27 Mei 2007 - 14:06

    Irene Ditiecher:

    Het is jammer dat je tijd in India niet langer heeft geduurd. Het was een plezier om telkens je verslagen te lezen en dat ga ik nu missen!!
    Maar: welkom thuis!
    groeten ook van John

  • 28 Mei 2007 - 13:51

    Cindy:

    Welkom thuis!!

    Ook namens Connie en John

  • 28 Mei 2007 - 20:44

    Wieke Maalderink:

    Hallo Renee
    Ik heb gehoord dat je vanmorgen weer thuis gekomen bent. Ik heb net je laatste 2 verslagen gelezen. Wat hebben jullie veel pech gehad met die reis. maar gelukkig hebben jullie ook erg genoten en veel bijzondere dingen gezien en mee gemaakt. ik kom later in de week wel een horen hoe het met je gaat.

    Bedankt voor je leuke verslagen.

    Groetjes Wieke

  • 29 Mei 2007 - 12:54

    Beste Mensen:

    Hoop dat jullie toch noch aankomen....zie naar jullie uit. Fijn weerzien met ouders, vrienden en allen die jullie lief zijn. Joke

  • 30 Mei 2007 - 06:29

    Gerard:

    nou zeg wat een trip. jullie zullen wel kapot zijn. In Nederland lekker uitrusten, leuk jullie weer tye zien, gr. Gerard

  • 30 Mei 2007 - 21:18

    Berteke:

    Volgens mij ben je nu aan! Bedankt voor alle leuke berichten. Ben ik ook een beetje in India geweest. Volgens mij had je niet durven dromen wat je allemaal zou meemaken. Een geweldige ervaring. Succes met je jetlag. Tot snel.

  • 12 Juni 2007 - 14:07

    Miranda:

    Leuk alles even te lezen en te zien, wat een ervaring,geweldig!Tot op de speelgoedbeurs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 40147

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: