Wannacome!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Renée Krabben - WaarBenJij.nu Wannacome!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

Wannacome!!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

02 Maart 2007 | India, New Delhi

Pfff… wat een reis: we vertrokken om 4.30 vanuit het hotel naar Schiphol, waar we op de borden zagen dat we pas vanaf 5.15 konden inchecken… hadden we dus nog minimaal een half uur langer in bed kunnen blijven… maar ja niets aan te doen. Nadat we hadden ingecheckt zijn we door de douane gegaan, en meteen naar McDonalds gelopen, om daar te ontbijten. Niet dus… deze was nog niet open, en zou ergens tussen 6 en 7 openen. Wanneer precies wist niemand. Zowel Alieke als ik hadden niet echt de behoefte om de tax-free winkels aan een nader onderzoek te onderwerpen, en een heleboel zaken waren nog niet open. Uiteindelijk besloten we om dan maar bij een broodjeszaak ontbijt te halen, maar toen zagen we dan McDonalds net de rolluiken omhoog deed. Wij waren toen de eerste klanten. De vlucht naar Londen verliep goed. We vertrokken zelfs een paar minuten voor de geplande vertrektijd. Das ook weer eens wat nieuws. Het taxiën op zowel Schiphol als Londen duurde langer dan de hele vlucht, inclusief het extra cirkelen boven Londen. Heatrow was erg druk met alle nachtvluchten die binnenkwamen, dus wij moesten in de wacht. Boven Londen was het erg helder, en hebben we een goede sightseeing Londen gehad: the Tower, Houses of Parlement, het Millenniumdome, en uiteraard the London Eye. Hier heb ik hele mooie foto’s van kunnen maken, die ik bij dit bericht zal toevoegen. In Londen zagen we op de monitoren staan dat en ipv 9.10 pas om 11.00 zouden vertrekken. Ook dus weer wachten. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat deze maar halfvol was, dus meteen na het opstijgen ben ik een rij naar voren geschoven. We hadden nu allebei 3 stoelen voor onszelf. Hierdoor heb ik zowaar kunnen slapen gedurende de vlucht. Ik kon namelijk gewoon gaan liggen. Ik heb alleen de eerste ronde een film gekeken: fluched away. Verder niet. Er waren wel redelijk goede films aan boord, maar dan had ik het begin weer gemist of ik viel halverwege weer in slaap. In Chennai ging het bij de douane enzo allemaal redelijk makkelijk en snel. Wat wel opviel was de temperatuur: het is hier erg warm voor de tijd van het jaar: het is nu al ongeveer 30-35°C. we werden opgehaald van het vliegveld door Kuma, de chauffeur van Jeeva, en door Michel, een Nederlandse, 3e jaars HBO-V student uit Brabant. Hij was hier al ongeveer 2 weken. Alieke en ik mochten hem al meteen niet echt: hij deed of hij nu al een ervaren India ganger was, en of hij alles al wist. Ze brachten ons naar de Campus van het Madras Christian College (MCC). Daar wonen wij de komende 2 en een halve maand. We hebben snel onze klamboe opgehangen en zijn gaan slapen, want het was al 4.30 Indiase tijd. De volgende morgen werden wij om 12.30 wakker. Dat is bij jullie 8.00 uur. We konden meteen aanschuiven bij de lunch: witbrood met jam. Na deze brunch hebben we de kamer in orde gemaakt, de klamboes op een fatsoenlijke manier opgehangen, en een film gekeken. Om ongeveer 16.00 uur werden we door de hulp gevraagd of wij een kopje thee wilde. We zijn toen naar beneden gegaan en hebben ook kennis gemaakt met haar kinderen: Rach van 10 en Vijay van 6. Terwijl we van de thee “genoten” (het was thee met veel melk en nog meer suiker) zagen we al een aantal herten lopen, en even later kwam er ook nog een varken langs. De jongens hebben ons ook verteld welke bomen er rond het huis staan: mango, cashewnoot, soort van pinda, en nog veel meer. Het avondeten bestond uit rijst en een sausje dat veel te scherp was voor dit Hollandse kind. Phebe, de vrouw des huizes beloofde dat dit de volgende dag anders zou zijn, en dat ze de scherpte langzaam op zouden voeren.
Na het eten nam ze ons mee naar de straat waar we een Indiase simkaart zouden kopen… niet dus… we hebben meteen kennis gemaakt met de Indiase bureaucratie: zelfs voor een prepaidkaart moet je allerlei formulieren invullen, pasfoto’s toevoegen, en toestemming hebben van de man des huizes. Een kopie van zijn identiteitskaart zou voldoende moeten zijn. Niet dus… Stanley moest zelf komen om te tekenen. Hij heeft ons een dag later meegenomen, en nu hebben Alieke en ik allebei een Indiaas nummer. We kunnen nu 100 sms’jes per dag gratis naar elkaar sturen. Het kost hier werkelijk helemaal niets: de simkaart koste ons Rp. 225. (€1,- = ongeveer Rp. 57)

We kregen te horen dat Jeeva, degene die hier alles voor ons regelt deze week in Delhi zit. Hij is pas maandag weer terug. Tot die tijd moeten we maar uitrusten en wennen aan de taal, (die niet te verstaan is), het eten, (het ontbijt is iedere dag anders, de lunch bestaat uit rijst, groente (eventueel van de vorige dag) en een sausje. Het avondeten bestaat uit rijst (verrassend!) groente (over van de dag ervoor, en dus ook van de lunch, en als je geluk hebt verse) en ook weer een sausje. Deze sausjes zijn mij nog steeds erg scherp, maar goed verdunnen met rijst, en dan gaat het wel) en vooral wennen aan de temperatuur.

Vandaag (vrijdag) werden we opgehaald door Michel, en zijn 2 medestudentes, Linda en Prescilla. Zij namens ons mee naar het ziekenhuis van Dr. Christudas. Dit is een vriend van Jeeva. We hebben afgesproken dat wij daar volgende week mee gaan kijken (we mogen niets doen) totdat we onze definitieve stage plek hebben. We hebben een roulatiesysteem afgesproken, want het is erg klein, en dan met 5 blanken, die ook nog eens erg groot zijn, is dat niet te doen. De ene dag zijn wij er van 9-13 uur, en dan de volgende dag van 16-19 uur. Zij gaan dan het tegenovergestelde doen. De meeste operaties gebeuren hier aan het eind van de middag, en vaak wordt dan wel gevraagd of je mee wilt kijken volgens Linda. Van de OK heb ik ook wat foto’s gemaakt die ik bij zal voegen.

Vanmiddag hebben Alieke en ik de was gedaan. Althans geprobeerd. Er is hier alleen water van 7-8 uur ’s morgens, en rond het middaguur. Wij hebben hier dan ook in de badkamer 3 enorme bakken staan die we dan vullen. Douchen doen we met een bakje water dat we over ons heen gieten. Erg koud, maar het went wel.
Ook zijn we de kamer maar weer gaan opruimen, want het wordt toch wel erg snel een bende.

Ik vind het erg leuk om jullie berichtjes te lezen, en uiteraard kunnen jullie me ook mailen. We hebben nu een internetcafé ontdekt, waar we ook kunnen printen dus dat gaat helemaal goed komen.

Volgende keer zal ik wel wat meer schijven over het huis en de omgeving enzo, maar ik vond het berichtje nu al lang zat ;)

  • 02 Maart 2007 - 12:53

    Lisanne:

    Leuk om wat van je te horen! Wel balen dat de reis wat tegen viel... maar ja als de stage enzo maar niet tegenvalt! Een medestudent van mij zit ook in India, al vanaf juli en ze blijft ook nog tot juli. Je zult haar vast nog tegenkomen denkt ze. Had haar namelijk verteld dat jij er ook heen ging en ze heeft je site ook al ff bekeken.. Ben benieuwd naar al je verhalen.

    Groetjes Lisanne

  • 02 Maart 2007 - 12:53

    Joalycke:

    Hey runnetje,
    Zoals net beloofd op de msn: hier een berichtje van mij! Heb je helaas niet meer kunnen spreken voordat je weg ging aangezien ik zonodig in het zonnige Oman moest gaan zitten! Je het wel gesmst; maar hopelijk heb je een geweldige tijd daar in india en krijg je een heleboel dingen te zien en te leren! Het begin klinkt in ieder geval al leuk (p.s. floor en ik hebben de mac op schiphol ook vereerd om 6 uur 's ochtends met een bezoekje, was toen ook uitgestorven haha)

  • 02 Maart 2007 - 12:58

    Rob:

    Ik ben zeker weer te ongeduldig, maareh: waar zijn die foto's dan?
    En als ik het goed begrijp heb je de eerste dagen gewoon de toerist kunnen uithangen. Van ons belastinggeld????

  • 02 Maart 2007 - 13:14

    Renée:

    hallo, ja jullie zijn idd te ongeduldig... ik moet hier over een telefoonlijntje dat ik moet delen met 5 anderen foto's doorsturen... zal moeilijk zijn... maar ik blijf proberen!!!

    xxx

  • 02 Maart 2007 - 14:07

    Riet:

    Foto's zijn er nu wel bij. leuk.
    Wel een heel ander OK dan hier zeg.

  • 02 Maart 2007 - 14:39

    Tanja:

    Hoi,
    Net je foto's bekeken. En je reisverslag gelezen. Leuk om zo op de hoogte te blijven! Mjammie, rijst! Heerlijk! Groetjes!

  • 02 Maart 2007 - 15:25

    Gerard:

    Hallo Renee en Alieke,
    Mooi dat jullie veilig aangekomen zijn. Heel leuk om jullie foto's te zien. Ik wens julie veel interessante ervarinegn toe en natuurlijk ook heel veel plezier, dat komt vast goed. Gerard

  • 02 Maart 2007 - 15:30

    Paul:

    Hey Renee

    Goed te lezen dat je heel bent aangekomen ondanks de tegenvaller van de Mac!! Hoop snel weer wat van je te lezen! Hier gaat alles prima, koud en nat!!

    Kus

  • 02 Maart 2007 - 16:42

    Carine:

    Hey Renee!
    Fijn dat je heel aangekomen bent en wat leuk om te lezen allemaal zeg! Ben nu al jaloers op je.. echt gaaf wat je doet! Have fun!

    Carine

  • 02 Maart 2007 - 17:09

    Lida Van Heteren:

    hallo Renee, ik vind eigenlijk dat je aardig snel bent geacclimatiseerd, en dat na zo'n lange reis. Tot nu toe valt het volgens mij wel mee. De operatiekamers zien er eenvoudig uit, niet al te slecht, vind ik.
    Het eten...tsja,, er gaat niets boven het eten dat Riet klaar maakt natuurlijk.
    Succes met alles
    leuk om dit te volgen, ik heb alleen een beetje moeite met het lezen, de kleur van de letters.

    groetjes, Lida

  • 02 Maart 2007 - 17:22

    Cindy:

    Ik zou daar met een heeeeel ander gevoel de operatiekamer in gaan. Wat een verschil!

  • 03 Maart 2007 - 19:43

    Marleen:

    Veel succes de komende tijd! ik zal zeker nog eens 'inchecken' om te lezen hoe het met je gaat.

    Groetjes Marleen

  • 04 Maart 2007 - 15:59

    Ariadne:

    Hey Renee,

    Ik zat gisteren naast je moeder bij Jan en Sabine, heb natuurlijk wat verhalen van haar gehoord over je en heb nu dus eindelijk eens een kijkje genomen op je site.

    We wensen je in een hele goeie tijd daar!

    Groetjes, ook van Pieter en de kids

    Ariadne

  • 05 Maart 2007 - 22:47

    Menno :

    Het ziet er niet verkeert uit de operatiekamer in het holyziekenhuis ziet er niet veel beter uit. Volgens mij ga je een "leuke" tijd te gemoet, ben benieuwd hoe het wordt als het echte leven gaat beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 40127

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: