de laatste loodjes - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Warnsveld, Nederland van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

24 Januari 2007 | Nederland, Warnsveld

Er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Ik ben druk bezig bij mijn stage bij de thuiszorg in Vorden, en ik heb het daar vreselijk naar mijn zin. Het einde van de stage komt heel snel dichterbij, en daardoor niet alleen het vertrek naar India, maar eerst nog het toetsstation. Ik ben nu hard aan het werk om alle beroepsproducten af te maken, en af te laten tekenen. Ook ben ik (nog steeds) druk met mijn onderzoeksplan. Ik heb nu een aantal keer mijn plan aan Gerard Burger voor gelegd, en dan moet ik iedere keer nog weer kleine aanpassingen doen. Dit sleept dus ook steeds nog weer door.

Zondag 7 januari ben ik samen met Alieke naar Joke en Gerard Roekel geweest. Zij zijn de contactpersonen tussen Nederland en India. Het was een hele reis, we moesten naar Oosterhout in Brabant. We zouden daar ook studenten uit Den Bosch ontmoeten, die ongeveer gelijk met ons naar India zouden gaan, maar helaas zijn zij geen van allen op komen dagen. Joke en Gerard hebben ons het een en ander over India verteld: over de cultuur, erg prettig dat we de minor Intercultureel werken gevolgd hebben, maar ook waar we terecht zouden komen. Gerard heeft met professor Jeeva gebeld. Die vertelde ons dat we of in een groot huis op de campus zouden komen, of bij hem in huis. Hij vond het erg leuk om te horen dat mijn naam Renée is, want zijn kleindochter heet ook Renée. Zij is vernoemd naar de dochter van Joke en Gerard. Renée is voor Indiase begrippen ook een erg goede naam. Het betekend tenslotte ‘wedergeborene’ en dat is natuurlijk waar alles om draait binnen het boeddhisme.
Aan het eind van deze gezellige en leerzame middag kregen we een Indiase maaltijd. Joke en Gerard hadden de hele morgen in de keuken gestaan, en het smaakte geweldig.

Dit weekeind gaan Alieke en ik bij elkaar zitten om de laatste dingen te regelen. Bijvoorbeeld de vakantie die we erachteraan gaan plakken.

Ow ja, over vakantie gesproken, Rob eb Riet hebben hun vakantie geboekt: zij vertrekken op 26 maart naar Delhi, maken dan een rondreis, en aan het eind van die rondreis komen ze een paar dagen in Chennai. Rond 18 april gaan ze weer naar huis.

  • 24 Januari 2007 - 10:08

    Fons Nijkrake:

    Hey Renee, leuk om zo een berichtje over je te lezen. Wil graag op de hoogte blijven. Berichtje maakte me attent op het certificaat dat ik nog voor je maak. Ben benieuwd naar je bevindingen. Certificaat zal ik naar Warnsveld sturen. Wat is je adres in w'veld. Groetjes en succes. Fons

  • 24 Januari 2007 - 10:13

    Gera:

    Renee, weer een stappje dichterbij. Je verjaardag is geweest, nu Rinze nog en dan staat jouw vetrekt voor de deur. Ik merk dat je mentaal al helemaal voorbereid bent. Nu sommige practische dingen nog. Gr Gera

  • 24 Januari 2007 - 14:09

    Inge:

    Poeh hé, wat een voorbereiding zeg! Maar da's het halve werk zeggen ze, haha! Ik hoop dat jullie het onwijs naar jullie zin zullen hebben en ben benieuwd naar jullie avonturen. We volgen ze op de voet.

    Groetjes, Inge

  • 24 Januari 2007 - 18:37

    Riet:

    Hoi. het leukste uit het bovenste berichtje is toch wel de laatste alinia, ha,ha,ha

  • 24 Januari 2007 - 21:33

    Berteke:

    Dat schiet dus lekker op. Je kunt je niet helemaal lekker rustig voorbereiden, als je nu ook met een stage en toetsen bezig bent. Maar dat maakt zo te horen niet veel uit. Jullie gaan standvastig door. Ik ben benieuwd wat jullie als woonhuis kiezen. Beide mogelijkheden hebben iets grappigs. Heel veel plezier met de laatste voorbereidingen. Groeten,
    Berteke

  • 25 Januari 2007 - 19:00

    Rinze:

    Leuke deel is idd laatste alinea, maar je vergeet het deel ik blijf alleen thuis die weken gheghe..
    wordt wel een tranentrekker hoor als jullie allemaal weggaan :)

  • 06 Februari 2007 - 19:20

    Irene:

    wat is dat nou Renée, dachten we dat we automatisch zouden lezen als er weer nieuws is, maar niets daarvan! Heb nu maar zelf gekeken.veel sterkte met de laatste afrondingen van je stage en de voorbereidingen voor je reis!irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Warnsveld

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 40154

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: