Ja, hoor daar is tie!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Renée Krabben - WaarBenJij.nu Ja, hoor daar is tie!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Renée Krabben - WaarBenJij.nu

Ja, hoor daar is tie!!!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

14 Maart 2007 | India, New Delhi

Helaas is het hem dan toch gelukt. Daarom vandaag geen vrolijk berichtje. Vandaag, dinsdag 13 maart, heeft de Delhi Belly me ingehaald. Ik werd vannacht wakker en merkte al dat het mis was. We zouden vandaag met zijn 5-en, alle Nederlandse studenten HBO-V, kennis gaan maken in een nieuw ziekenhuis. Ik heb echter besloten om niet mee te gaan… Ik heb de hele morgen liggen slapen, en dacht dat ik me toen een stuk beter voelde, maar helaas bleek dat niet het geval. Ik heb net als avondeten een schep droge witte rijst gegeten, en een banaan toe. Ik moest mezelf echt dwingen om dit te eten. Hopelijk werkt dit, en kan ik morgen wel naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ik donderdag zo wie zo beter ben, want dan gaan we op Medical Camp. We gaan dan met een medisch team de dorpen in, en ik denk niet dat toiletten dan makkelijk voorhanden zijn…

Waarschijnlijk heb ik afgelopen weekeind iets verkeerds gegeten. We zijn naar Mamallapuram geweest. Een dorpje met veel tempels, aan het strand en met een zwembad!!! Hier hebben Alieke, Linda en Priscilla ons uitstekend vermaakt. We hadden een goed hotel, en heerlijk westers gegeten. Ik denk dat daar dan ook de oorzaak ligt. De anderen hebben tot nu toe echter nergens last van.

In Mamallapuram zijn we er vroeg uitgegaan. Om half 6 liep de wekker af omdat wij de zonsopgang bij de tempels wilden zien. Bleek alleen dat de tempels pas om half 7 open gingen. We hebben toen op een klif de zonsopgang gezien en dat was erg leuk. We zijn per bus naar Mamallapuram gegaan.

Voor vertrek had ik me best wel zorgen gemaakt over het reizen met het openbaar vervoer. Ik heb allemaal rampverhalen gehoord, maar tot nu toe valt het me allemaal reuze mee! Iedereen is behulpzaam, en het kost echt helemaal niets. Dit weekeindje heeft ons aan reiskosten 2 keer 19 Roepie gekost. (€1,- = ± Rs. 55,-)
Ook het reizen met de trein is goed te doen. Er zijn speciale vrouwencoupés, en iedereen houdt zich daar ook aan. Linda, Priscilla, Alieke en ik gaan nog een aantal reisjes plannen waarbij we met de slaaptrein op pad moeten. Ik ben benieuwd, en uiteraard horen jullie dat dan ook.

Als jullie dingen willen weten, stuur me een mailtje, en dan kan ik daar ook een keer een stukje van op de site zetten.

Gisteren was er een leuke verassing bij het avondeten. Een kaartje van thuis. Ik vindt het erg leuk om post te krijgen, hinthint…, maar wil het adres niet open en bloot op internet zetten. Als jullie post willen sturen, mail me dan, dan krijgen jullie het adres.

  • 14 Maart 2007 - 19:24

    Agnes Lenferink.:

    Leuk om zo ook jouw reisverslag te volgen en de foto's te zien. Er valt zo te lezen een boel te zien en te beleven, fijn dat je dat allemaal mee kunt maken. Natuurlijk m.u.v. je ,,ziekte", hopenlijk voel je je snel weer beter.

  • 14 Maart 2007 - 19:50

    Ron Reijnders:

    Hoi Renee,
    Ik hoop dat je snel beter bent.Het ziet er wel mooi uit daar maar dat werken in een zonnestoel dat kan zo niet. Nog veel plezier daar en als er nog wat te melden valt over het zomerkamp dan laat ik jouw dat nog wel weten.

    Groeten uit limburg.

  • 15 Maart 2007 - 11:39

    Rob:

    Hoi Renée! Joh, ik zie helemaal geen verschil tussen die ene foto waarop te zien is hoe je in India hard aan het werk bent en de taferelen die ik zie als je thuis kennelijk druk ligt te studeren... Zie trouwens wel een verbrand koppie. Ben je al een beetje aan de warmte gewend?

  • 16 Maart 2007 - 09:13

    Lida Van Heteren:

    hoi Renee, nou ondanks je ziekzijn, heb je toch al aardig wat meegemaakt, volgens mij zie je zo veel dat je het nauwelijks kan bevatten allemaal. Ik krijg alleen niet de indruk dat er hard wordt gewerkt......
    Ik vind het wel leuk om al je indrukken te lezen en ook de foto's.
    Succes verder en sterkte met je gezondheid. Over ongeveer Rob en Riet op een bezoek, je kunt ze veel laten zien, denk ik.
    Ik hoop volgende keer wel wat meer te horen over je eigenlijke missie: de diabeten.

    groetjes, ook van Jan

  • 16 Maart 2007 - 13:36

    Meiden Uit Namibie:

    hoi,
    nou jullie leventje ziet er wel heel anders uit dan ons leventje hier in Namibie. Maar het ziet er goed uit hoor! Kan je nog wat foto's van het ziekenhuis maken? Ben wel benieuwd hoe het er daar uit ziet!
    Veel plezier,
    Jonanne, Henja, Merel en Jorien

  • 17 Maart 2007 - 16:40

    Cindy:

    Het ziet er weer super uit! Lees je verhalen steeds weer boeiend.
    Hou je taai daar.
    Hopenlijk voel je je inmiddels wel weer beter.

    Was daarnet bij opa en hij vond je brief echt super leuk! Hij heeft er dus 10 dagen over gedaan.

    Nou genietse nog.
    Liefs,

  • 18 Maart 2007 - 14:34

    Alies Van Bodyjam:

    Hi Renee,

    Hoe is t met je?Zo te zien goed.
    Hier ook alles ok!vlg.wk starten we weer met de nieuwe bodyjam helemaal leuk weer.Maar volgens mij heb jij het daar ook super naar je zin he?Heel veel plezier nog en tot gauw.

    Groetjes Alies
    alieshogeweij@hotmail.com

  • 20 Maart 2007 - 15:50

    Annuska:

    Hoi Renee,
    Het heeft even geduurd maar ook ik heb je site gevonden:)
    Leuk om op deze manier je reis te kunnen volgen!.
    Ik wens je een fijne tijd.
    Geniet er lekker van.

  • 21 Maart 2007 - 12:04

    Nicole Krabben:

    ha renee hoe is het met je ik hoorde van opa dat je weg was jammer dat je er niet bij kon zijn met opa zijn verjaardag het was erg gezellig nou tot de volgende keer en doe daar kalm aan. groeten nicole nicoleonstein@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 40155

Voorgaande reizen:

03 April 2018 - 29 Mei 2018

Uganda 2018

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Oeganda 2013

26 Februari 2007 - 27 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: